2016/04/09

Senne marzenia

Senne marzenia to odzwierciedlenie naszych pragnień, myśli i przeżyć, które są głęboko ukryte w naszej podświadomości. Są również naszymi wizjami, niekiedy przepowiedniami.

Dzięki nim możemy wiele się o sobie dowiedzieć. Występują zazwyczaj w postaci obrazu (czasem również z efektami dźwięku, smaku, zapachu), który nie zawsze jest zrozumiały i logiczny. Nie wszystkie sny też pamiętamy po przebudzeniu.


Czasem wydają się dla nas bardzo ważne (wtedy są realistycznie, możliwe do zinterpretowania oraz doskonale je pamiętamy) i próbujemy odczytywać ich znaczenie. Zgłębić filozofię snu. Nie jest to wcale takie proste. Aby przeprowadzić jego analizę trzeba wiedzieć i pamiętać najistotniejsze szczegóły i widzieć te obrazy przed oczami. Musimy się na nich skoncentrować i próbować odczytać z nich proste, najważniejsze symbol, a potem ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Nie zawsze jednak te działanie matematyczne udaje nam się rozwiązać i dojść do jego, poprawnego wyniku.

Snów nie należy również traktować całkiem poważnie ani dosłownie, tylko z lekkim przymrużeniem oka, lecz czasem ich treści mogą okazać się dla nas niezbędne i w jakiś sposób wpłynąć na nasze życie. Warto, więc niektóre z nich zapamiętać (zapisać).

Ciekawostka!
Powstało wiele książek psychologicznych na ich temat oraz przeprowadzono przez naukowców wiele badań, ale do dnia dzisiejszego nikt nie umie wyjaśnić funkcji snu i marzeń sennych.

Co to jest sennik?
Jest to zbiór najczęściej zapisanych sennych marzeń, który zawiera wiele symboli i pomaga w interpretacji ich.
Ułożony jest on alfabetycznie, wyrazami. Każdy symbol w śnie ma swoje znaczenie.

PRZYKŁAD

Sny możemy podzielić również na wiele rodzai :
1) Wstrząsowe (emocjonalne) - starają się przekazać bardzo ważną wiadomość
2) Symboliczne - są odbiciem naszego codziennego życia
3) Fizyczne - powstają na skutek czynników wewnętrznych lub zewnętrznych
4) Odreagowujące - pokazują sytuacje lub przeżycia, które miały miejsce w przeszłości
5) Prorocze - odwołują się do zdarzeń, które mogą się nam przytrafić
6) Powtarzające się - rozpoznamy je w sposób, gdy jakiś sen przyśnił nam się dwa lub więcej razy.
7) Erotyczne - odnoszą się do relacji społecznych lub pragnień
8) Świadome - w nich mamy wpływ na to co się dzieje i sami decydujemy jakie obrazy stworzyć
9) Odwrotne - są to sny które mówią o zdarzeniach które mają zajść, ale nigdy nie staną się rzeczywiste


Ciekawostka!
Twórca gry Dreamfall - The Longest Journey stworzył dla niej świetną fabułę o sennych marzeniach, która jest też dość kontrowersyjna, jednak grając w nią uświadomiła mi, że śniąc jestem tak jakby w jakiejś grze w której nie zawsze wszystko zależy ode mnie, choć momentami daje możliwość wyboru A lub B.



Osobiście wierzę w znaczenie swoich snów, które wydają się dla mnie realne lub czuję, że są one dla mnie w jakiś sposób ważne.



Kurtka - Sinsay - ok. 150 zł
Bluzka - Sinsay - ok. 40 zł
Narzutka - New Yorker - cena nieznana
Opaska - Clarie's - cena nieznana

Wierzycie w znaczenie snów?
Motywem miesiąca kwiecień są TULIPANY.

5 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na wpis, ja również często zastanawiam się jaką w ogóle funkcję pełnią sny, poza tym ładne zdjęcia :)
    photoobiektywna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy wierzę w znaczenie snów. Jakoś mi się nigdy żaden nie spełnił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze pamiętam swoje sny- i masz rację najczęściej są to nasze pragnienia, myśli, ale mi czasem śnią się rzeczy, czy ludzie, ktorych nie widzialam, nie myslalam o nich, a tu nagle... hehehe dziwne :P

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nei przekombinowane, jak to bywa na większości blogów, te dziewczyny powinny brać z Ciebie przykład :)

    Bardzo ladnie wyglądasz :)

    milego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie sny to jednocześnie wielka zagadka naszego umysłu. Jak dlaczego po co na co? To co przeżywamy w życiu codziennym odbija się w snach. Pamiętam jak po 11 wrzesnia 2001 po zamachach terrorystycznych w USa śniły mi się straszne rzeczy. Okropnie mnie przeraziło to co tam się wtedy stało ale nie tylko z racji tego że mamy tam rodzinę w NYC. To po prostu bylo niewyobrażalne. Takie sytuacje silnie na nas oddziałowuja.

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)