2016/03/09

Hello March


Marzec - czas uśmiechnąć się i obudzić ze snu zimowego, stanu przygnębienia. Spojrzeć na piękny świat, który znów kwitnie radością w pierwszych promykach ciepłego słońca. To jest ten czas, aby zacząć wszystko od nowa razem z przyrodą.

KALENDARZ MIESIĄCA




Znajdź "!". Czy wiesz, co to oznacza? Odpowiedź na samym dole, ale bądź uczciwy i czytaj dalej :)

JAK TO BĘDZIE PO ANGIELSKU?
Wielkanoc w tym roku wypada pod koniec marca. Jak zapewne wie każdy, jest to "ruchome święto". Jest to jedno z najważniejszych świąt dla chrześcijan, które jest pamiątką zmartwychwstania Jezusa. Poprzedza je Wielki Tydzień który stanowi okres wspominania najważniejszych wydarzeń religijnych. Wielki Czwartek, Wielki Piątek oraz Wielka Sobota i Niedziela Zmartwychwstania wchodzą w skład Triduum Paschalnego.
„Cały Kościół najpierw umiera, ukrzyżowany jest z Chrystusem, aby z nim zmartwychwstać”
Tradycją w Polsce rozpoczynającą te święta jest msza rezurekcyjna o poranku, na której ksiądz ogłasza zmartwychwstanie Chrystusa. Po jej zakończeniu spotykamy się w rodzinnym gronie, na wielkanocnym śniadaniu, gdzie na samym początku składamy sobie życzenia dzieląc się święconą z koszyczka. 
Na Wielkanocnym stole znajdziemy mazurki, jajka, wędliny, wielkanocne baby oraz wiele innych potraw. Dekoracje świąteczne są zazwyczaj kolorowe i radosne. Tradycją jest również chowanie dla dzieci upominków w ogrodzie lub domu od zajączka wielkanocnego. Ich zadaniem jest znalezienie prezentów.


Symbole święta : (polski - angielski)


- PISANKI - EASTER EGGS
- BARANEK - LAMB
- ŚWIĘCONKA - EASTER BASKET
- PALMA WIELKANOCNA - EASTER PALM TREE
- ŚNIADANIE WIELKANOCNE - EASTER BREAKFAST
- ZAJĄCZEK WIELKANOCNY - EASTER BUNNY

KRAJOBRAZ MIESIĄCA

Wiosną świat budzi się do życia, co uwietrzniłam na fotografiach.


!- Musiałam ten dzień oznaczy w kalendarzu, ponieważ są to moje urodziny :)

A wy kiedy macie urodziny? Jak spędzacie święta Wielkanocne? 

Na sam koniec, drobny druczek. 
Przepraszam za brak wpisów w ustalone dni (poniedziałek, czwartek, sobota). Aż do świąt Wielkanocnych będę je dodawać nieregularnie, ponieważ nie mogę zbyt dużo pisać na komputerze choć i tak się staram, aby posty dodawać (złamałam palec u lewej ręki, co powoduje, że wcale tak łatwo mi się nie pisze). Mam nadzieje, że zrozumiecie.
MOTYW PRZEWODNI NA MIESIĄC MARZEC TO FIOŁKI.

3 komentarze:

  1. Urodziny mam w grudniu ;3 Święta przeważnie spędzam z rodziną, gadamy, śmiejemy się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje urodziny są w maju (piękny miesiąc) :)
    Zdjęcia są cudowne :D u mnie jeszcze nic nie rośnie :(
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! A ja mam urodziny w Dzień mózgu! :D 18 marca, ryby pozdrawiają ryby i także cieszą się na powrót wiosny. :)
    BLACK WORN JEANS

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)