2016/02/19

Nieś pomoc innym


Jest na świecie wielu ludzi, którzy potrzebują pomocy drugiego człowieka. Z niektórymi problemami nie każdy potrafi sobie poradzić, a każdemu z nas może się coś przydarzyć, w każdej chwili naszego życia. Kłopoty finansowe, bezdomność, choroba. 
W jednej chwili można stracić wszystko. Ignorując te osoby wcale im nie pomagasz, a wręcz przeciwnie - szkodzisz. Poczuje się urażona, jeśli przejdziemy koło niej bezmyślnie. 


Zastanawiałeś się kiedyś, co byłoby gdybyś to właśnie ty potrzebował pomocy? Jakbyś się poczuł, gdyby to właśnie ciebie tak potraktowano? Role zawsze mogą się odwrócić. Życie to jedna wielka gra na loterii - wygrasz albo przegrasz, zyskasz albo stracisz. 

Jak pomagać osobą ? 

1) Wolontariat - Zbieranie żywności czy pieniędzy wcale nie jest takie trudne. Ale to strata czasu, stać 2-3 godziny przy kasach w sklepie. Tak myślisz? Nawet nie wiesz, ile osób dzięki tobie będzie szczęśliwych, a poświęciłeś im tylko trochę czasu. 
2) Opieka nad starszą osobą - Możemy pomóc osobie z zakupami, iść do hospicjum odwiedzić chore, samotne osoby.
3) Wysyłanie SMSów na daną fundacje 
4) Zaangażuj się w różne akcje 

Jak ja się angażuję? 

Gdy tylko mogę - uczęszczam na wolontariaty, parę razy byłam w hospicjum, śpiewałam na WIELKIEJ ORKIESTRZE ŚWIĄTECZNEJ POMOCY (przez co nie mogłam być wolontariuszką, jednak w jakiś sposób pomogłam).

Miejmy serce i pomagajmy innym. Warto! 

AKCJA DLA WAS!
Chcesz pomóc? Zapraszam was do wzięcia udziału w akcji! 
Wystarczy udostępnić ten wpis, gdzie tylko się ta. Niby to nic wielkiego, jednak tym sposobem angażujecie się - więcej osób dowie się o tej akcji i być może to dzięki wam uda się komuś pomóc. 

Kilka tygodni temu powstała ciekawa inicjatywa społeczna polegająca na rozdawaniu gadżetów szkolnych dla dzieci potrzebujących.

Inicjatorem akcji jest Mateusz Pawłowski, uczeń klasy IV Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie.
Mateusz ma 19 lat i jest osobą niewidomą.
Zorganizował on już 2 konkursy plastyczne dla dzieci. Jeden w 2015 roku pt. "Pieniądz przyszłości", a drugi w 2014 roku pt. "Kreatywne dziecko". W każdym konkursie wzięło udział ponad 700 osób.



Do oddania są gadżety szkolne takie jak: plany lekcji, notesy, zeszyty, linijki, naklejki i zakładki do książek.
Zainteresowanych prosimy o kontakt tel. 505904182

Zapraszam na stronę akcji na Facebooku: 


Ta akcja jest również przykładem tego, że nawet chore osoby to też ludzie o wielkim sercu, które chcą pomagać innym.

CO SĄDZICIE NA TEN TEMAT ?

3 komentarze:

  1. świetny pot! Ja bardzo lubię pomagać i nie potrafię przejść obok osoby potrzebującej. Pamiętam, że jak byłam mała i jak wracałam ze szkoły i widziałam bezdomnych szperających w śmieciach, zawsze podchodziłam i dawałam kanapkę której nie zjadłam w szkole. Moim zdaniem trzeba pomagać ponieważ nigdy nie wiadomo, czy my nie będziemy potrzebowali tej pomocy.

    http://cheery-friendly-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że są tacy ludzie, którzy angażują się w akcje pomocowe. Ja także się udzielam, m.in. w WOŚPie i nie ma tak wspaniałego uczucia, jak to, że niewielkim wysiłkiem możemy komuś dać tak wiele :D Wspaniale, że zachęcasz do tego innych. Mam nadzieję, że Twój post wpłynie na czytelników i grono wolontariuszy się powiększy. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że fajnie jest brać udział w czymś, co wpływa na świat, na drugiego człowieka.. To jest pozytywne, nie tak jak, osoby siedzące przed komputerem i udostępniające zdjęcia, myśląc, że to pomoże biednym i chorym dzieciom.


    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako: Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)