2015/09/24

Zwierzęta #1 + sesja

Jak sam tytuł wpisu wskazuje, dziś troszkę o zwierzętach. Skąd pomysł na taki wpis? Ano wczoraj "urodziny" miał mój chomik - Frusia. Dlaczego "urodziny"? Przyjmuję, że data urodzin, to naprawdę data zamieszkania zwierzątka ze mną (żeby nie mówić kupienia). Tak naprawdę to swoje prawdziwe urodziny miała gdzieś tydzień temu (tak, miałam już ją, kiedy była taka malutka). Jest już ze mną od 2 lat. Ten wpis poświęcam jej. Jeśli chcesz mieć zwierzę to idealny wpis dla ciebie. Ale również powiem trochę o tych "biednych" zwierzętach. Wpis postanowiłam podzielić na dwie części. Oto pierwsza z nich.


Masz zwierzę? A może o jakimś marzysz? Bez znaczenia. Tutaj poradnik, co to znaczy mieć zwierzątko. Czy małe, czy duże, bez różnicy, bo o oba trzeba dbać tak samo i tyle samo da ci ono radości i szczęścia. Tylko.. to zależy od ciebie jak będziesz je traktować. Załóżmy, że mamy już zwierzątko (będę opisywać co ja robię dla swojego chomika).
Spędzaj z nim czas - Niby to takie małe, umie samo jeść, śpi i sobie żyje razem z nami w klatce, w małym domku i tam przebywa całymi dniami. Wydaje się, że niczego do szczęścia mu nie potrzeba. A jednak. Cały dzień sam, bez nikogo, samotnie, zamknięty? A co gdybyśmy my byli zamknięci w pokoju, bez okien i nikogo przez parę dni? Zwariowalibyśmy z samotności i zaczęli rozmawiać ze ścianami. Zwierzątku tak samo potrzebna jest troska i opieka. Samo wyjęcie z klatki, pogłaskanie i chwilka zabawy może uszczęśliwić i nas, i pupilka.
Karmienia (jedzenie, woda) - Trzeba pamiętać, aby nasypać mu do miski jedzenie, nalać do poidełka wody. Nie głodźmy zwierzątka, i pamiętajmy, że samo nie umie sobie dać jeść, my musimy to zrobić. Czasami rozpieśćmy je dając mu smakołyki, nie tylko karmę np. słonecznik albo marchewkę. Jeśli nasze zwierzę będzie dobrze się odżywiać, w przyszłości może to pozytywnie wpłynąć na długość jego życia.
Czystość - Przyznam, dość często zapominam o zmianie trocin, a przypomina mi się dopiero kiedy nie mogę oddychać w pokoju i jest już późna pora. Musimy regularnie dbać o czystość w klatce. Zwierzątko nie lubi mieszkać w brudzie, a samo nie posprząta, bo nie umie.

Mieć swoje zwierzę zobowiązuje nas do odpowiedzialności i opieki nad nim . O tym również pamiętajmy.
Zwierzątko rozpieszczane i kochane jest szczęśliwe.

W tym miesiącu nie typowa sesja zdjęciowa, bo z udziałem mojej Frusi. Fotografem byłam ja. Zdjęcia w większości są mroczne i tajemnicze co bardzo mi się podoba. Sesje nazwałam "Oczami Frusi w mrocznym świecie".
A jak wam podobają się zdjęcia? Masz zwierzątko? Jak o nie dbasz? 




8 komentarzy:

  1. Slodziak :-) ją mam świnkę morska ;-)
    http://k24-7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam szczura, i jak wiadomo szczury są dość łakome.
    Przykładam dużą staranność co do jego jadłospisu, gdyż co za dużo to nie zdrowo.
    Żeby nie było posiadam jeszcze ślicznego jamnika króliczego.
    Miłego dnia, a jak masz czas to wpadnij do mnie:
    ~subiektywna-sasha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham zwierzęta, najbardziej koty
    zawsze byłam kociarą ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwierzęta są supi, a moim marzeniem jest posiadanie szczurka :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki słodziak ❤ Ja mam papużki, ale masz racje ... o każde zwierzątko trzeba dbać :)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam psa, a marzę o szczurach :) Cudowny Twój chomik. Dołączam do Twoich obserwatorów i będę wpadać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też miałam kiedyś 3 chomiki identyczne jak twój :)
    http://yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)