2015/09/04

Optymistka czy pesymistka?

Dzisiejszy wpis będzie o pesymizmie i optymizmie . Kim być lepiej?



W skrócie :
Optymistka/optymista - osoba, która patrzy na świat z radością , zawsze wierzy, że wszystko się ułoży, będzie dobrze.

Pesymistka/pesymista - osoba, która parzy na przyszłość świata w najgorszy możliwy sposób, uważa, że nic się nie ułoży, zawsze będzie jej źle. Jest to przeciwieństwo optymistki/optymisty.

Wszyscy mamy różne charaktery i podejście do życia. Każdy widzi świat inaczej. Niby to jest wyjątkowe, a jednak z pesymistami trudniej się dogadać optymiście i odwrotnie. To zrozumiałe, że swoi będą się trzymać ze swoimi. Czasami między takimi ludźmi może dojść do sprzeczki, nie zawsze możemy ich zrozumieć.
Każdy z nich ma też inne podejście do życia, inaczej spostrzega świat. Pesymiści za wszelką cenę będą się trzymać zdania, że świat jest beznadziejny, że źle poszedł mu sprawdzian, że nigdy się tego nie nauczy, z góry wie, że wszystko pójdzie nie tak, choć nie zawsze czegoś spróbował. Tym osobą bardzo trudno odnaleźć swoje miejsce na ziemi, swój talent, powołanie. Nie często okazują radość i zadowolenie z życia. Umieją marudzić godzinami. Tylko czy opłaca nam się być pesymistą? Nic nie osiągnąć ? Mieć nudne, konfliktowe życie?  Pesymiście mają bardzo skomplikowany charakter.

Optymista kocha świat, życie. Wierzy zawsze, że będzie dobrze (nawet w beznadziejnych chwilach), że dobrze napisał sprawdzian, karkówkę. Optymiście łatwiej podjąć jakieś ryzyko, bo wierzy, w co by nie było, że wszytko pójdzie po jego myśli. Optymista jest zawsze uśmiechnięty, radosny. Ma silną wiarę w przyszłość, w dobrym znaczeniu. Łatwiej określi cel w swoim życiu oraz łatwiej jest mu spełniać marzenia.

Myślę, że jeśli spojrzymy na świat z optymizmem zdołamy więcej osiągnąć niż patrząc na świat z przygnębiającym pesymizmem. Trzeba umieć żyć chwilą, nie myśleć o złych rzeczach, wydarzeniach. Cieszmy się tym co mamy. Wierzmy w cudowne chwile...

A ty kim jesteś? Pesymistą czy optymistą?  

Na koniec chcę wam podziękować za 4000 wyświetleń. Jesteście niesamowici. 

10 komentarzy:

  1. Zdecydowanie jestem optymistką,szczególnie odkąd wyjechałam z Polski ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej jestem realistą! :D
    http://nikolaobecna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o realistów przewidziałam oddzielny wpis :) ale o tym niedługo.... :D

      Usuń
  3. 100 % REALISTA
    Jeżeli , chodzi o post to ciekawy temat , fajnie napisane :)
    zapraszam do mnie http://paulinqaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To dziwnie zabrzmi, ale jestem tym i tym.
    zapraszam do siebie: http://anasty23.blogspot.com/2015/09/lba-koniec-swiata.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale opisalas obie ludzkie natury! Ja jestem zmienna i raz mam optymistyczne a czasem pesymistyczne podejście do życia! Fajne, tematyczne zdjęcia pasujące do treści posta!
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem zdecydowanie optymistką :D. Interesująco piszesz ^^.
    aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze to nie jestem ani optymistką ani pesymistką.. raczej realistką ;)

    ☕ CZARNA KAWA - KLIK ☕

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię sobie pomarudzić, bo bez tego nie byłabym sobą, ale to nie znaczy że mam takie podejście do życia. Większość osób twierdzi, że chodzę wiecznie uśmiechnięta i mam dość pogodne podejście do życia, a więc sama nie wiem. Nie uważam siebie za optymistkę, bo na pewno nie patrzę na życie przez różowe okulary, ale też nie jestem pesymistką, bo co se ponarzekam to ponarzekam, ale nie robię tego z przekonań życiowych, po prostu tak mam. Więc ja chyba nie należę do żadnej z grup, o które pytasz :) Jestem realistką :P

    Zapraszam do mnie :) http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)