2015/08/03

Rybka

Nowym motywem na miesiąc sierpień jest Ryba. Blog już zamienił się w rybkę. Sami głosowaliście w ankiecie i to ona miała najwięcej głosów, więc dziś właśnie jej poświęcony.

RYBA
Według Wikipedii - Ryba – tradycyjna nazwa zmiennocieplnych kręgowców wodnych oddychających skrzelami i poruszających się za pomocą płetw.

Coś taka, krótka ta definicja. Był jeszcze ciąg dalszy jej, ale stwierdziłam, że jest zbyt naukowa. Bo po co wiedzieć, że obejmuje bezżuchwowce krągłouste oraz mające szczęki ryby właściwe.

Można by było dopisać jeszcze do tej definicji, że są ryby słodko i słono wodne.

Podam ich parę gatunków.
Słodkowodne :
- Karp
- Okoń
- Szczupak
- Lin
- Karaś
Słonowodne:
- Dorsz
- Flądra
- Makrela
- Śledź
- Łosoś

Chyba każdy wie, słodkowodne żyją przeważnie w jeziorach i rzekach, a słonowodne w morzach, oceanach.

Każdy wędkarz musi przecież wiedzieć, gdzie, jakie ryby występują. Kiedyś, jak byłam mała próbowałam wędkować z tatą. Miałam nawet swoją wędkę, ale tak jakoś stwierdziłam, że to nie dla mnie i tak się skończyła moja przygoda z wędkarstwem. Chyba tylko raz lub dwa udało mi się złowić jakąś małą rybkę na jeziorze.
Zawsze warto spróbować.

Wracając do tematu ryb... przedstawiam wam...


...Łososia i Okonia :)
A teraz pytanie dotyczące obu ryb.

JAKIE RYBY SĄ ZDROWSZE ? SŁODKOWODNE CZY SŁONOWODNE?

Ryby słodko i słonowodne zawierają białko i witaminę B, natomiast słonowodne zawierają dodatkowo większą zawartość jodu, kwasów omega-3 oraz witaminy D (morskie i słodkowodne ryby różnią się pod względem zawartości substancji odżywczych). Lecz ryby słonowodne są też narażone na skażenie rtęcią. Więc jeśli wybieramy ryby słonowodne to najlepiej te, krótko żyjące, np. śledzie.
Podsumowując:
Oba gatunki ryb trochę się różnią od siebie, lecz w naszym jadłospisie powinny znaleźć się oba rodzaje.

ZNAJĄC INFORMACJE NA TEMAT RYB SŁODKOWODNYCH I SŁONOWODNYCH, JAKI RODZAJ RYBY WYBRAŁ BYŚ/ WYBRAŁA BYŚ ? 

2 komentarze:

  1. Wolałabym być rybą słonowodną. Więcej przestrzeni...;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do siebie http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)