2015/08/15

Być oryginalnym


Na temat oryginalności można wiele powiedzieć. Naprawdę. Jest nawet na to przepis. Wszystko opisałam poniżej.
Zawsze uważam, że są dwa rodzaje oryginalności :
- być oryginalnym w sposób materialny
- być oryginalnym w sposób na siebie, naszą pomysłowość.

Jesteśmy oryginalni, kiedy mamy unikatowe ubrania, buty, biżuterię - tak jak zazwyczaj gwiazdy muzyki.

Jesteśmy oryginalni, kiedy napiszemy własną piosenkę, będziemy mieli pomysł na siebie, nawet nasz pomysł na prowadzenie bloga.

Dlaczego niby, każdy chce być oryginalny? 
Każdy chce wyróżnić się choć odrobinę w tym dużym świecie. Zaistnieć na chwilę. Chce być wreszcie spostrzegany.

Dajmy przykład : Chcemy mieć bloga, który czymś się wyróżni, ponieważ w internecie jest wiele blogów o podobnej tematyce, o prawie tej samej grafice. Żeby przyciągnąć do niego nowych czytelników, trzeba mieć pomysł, który ich przyciągnie do zajrzenia na niego. Trzeba coś wymyślić, czego nie mają inne blogi. Mieć na niego ciekawy pomysł. Mieć coś, czego nie mają inni.

Jednak internet jest czymś co może zepsuć twoją oryginalność w paru przypadkach np. bloga. Inni zaczną ciebie naśladować, a potem już nie wiadomo, od kogo ten pomysł się zaczął. Ktoś na twoim pomyśle może zdobyć, zaistnieć więcej niż ty sam.

Wiadomo, jeśli napiszesz piosenkę, podpiszesz, że ty jesteś autorem, nikt ci tego nie może odebrać. Ewentualnie ktoś może napisać podobną piosenkę, ale nie tą samą !

Jest przecież coś takiego jak prawa autorskie. Na blogach, niby też jest, ale co z tego jeśli istnieje kopiuj i wklej. Czy umieszczenie notatki o prawach autorskich daje nam 100 % pewność, że nikt od nas nic nie "ukradnie"? Ja osobiście taką notatkę posiadam w zakładce "O mnie", ale i również dla bezpieczeństwa założyłam blokadę kopiowania treści. Bo nigdy nie wiadomo...

Przykład z ubraniami. Kupiliśmy ostatnio nową bluzkę. Idziemy w niej do szkoły. Koleżance widać, że się podoba, a następnego dnia widzimy ją w takiej samej.
No cóż, ubrania sprzedaje się hurtowo i nie mamy na to rady. Jedyne co może nam zachować oryginalność to ubrania projektowane specjalnie dla nas. Ale przecież to majątek kosztuje... Choć czasem fajnie mieć coś czego nie mają inni, to musimy pamiętać, że takie rzeczy kosztują dwa razy, lub więcej, niż to co kupujemy w sklepach.

Jest jeszcze jeden sposób, aby zostać oryginalnym. Własnoręcznie wykonywać np. ubrania, torebki lub rzeczy np. na półkę. Czasami koszty tego są 2 razy mniejsze niż kupienie tego w sklepie, jednak musimy pamiętać, że tu zapłatą dodatkową, jest nasz czas. Ale i zdobywamy też wtedy różne, nowe umiejętności.
Mój przykład: 
Tak, chciałam w wakacje się wyróżniać więc przefarbowałam włosy na różowo


Podsumowując : Aby się wyróżnić, to trzeba mieć na siebie pomysł, na coś pomysł lub pieniądze.


A CO WY NA TEN TEMAT SĄDZICIE? Zapraszam do dyskusji w komentarzach :)

8 komentarzy:

  1. Dobrze to opisałaś... myślę, że bycie oryginalnym jest wręcz niemożliwe w dzisiejszych czasach. Trzeba po prostu być sobą, nawet jeśli chodzi o rzeczy typu blog... ponieważ chociaż na większości blogów są bardzo podobne posty, to w tym momencie czytelnicy najbardziej zwracają uwagę na charakter autora i podejście do całej sprawy... jeśli ktoś pisze bloga przez pasję to prędzej zostaną, niż jeśli jest to tylko bitwa o kolejne obserwacje...

    Pozdrawiam:*
    http://olkkaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądry komentarz :) Jednak najgorzej chyba mają osoby początkujące. Na blogu jestem od wczoraj, mam już 3 posty, więc zapraszam :) Jednak obserwacje też są ważne, gdyż pisanie samemu do siebie nie jest fajne.. Ja na przykład piszę o tym co kocham,ale chciałabym, żeby moja praca nie była na marne :)

      Pozdrawiam i zapraszam do siebie
      http://fashionetkamhm.blogspot.com/

      Usuń
    2. Zawsze jest ciężko na samym początku :) To prawda, też tak miałam, że nikt z początków w ogóle nie czytał, a pisanie samemu do siebie... jest bez sensu. Czasami się zastanawiam, ile mam obserwatorów, którzy czytają mój każdy wpis...

      Usuń
  2. Ja po prostu jestem. Jeśli wychodzi, że oryginalna to ok. Jak ktoś mi mówi, że jestem jak ktoś - trudno. Parcie na oryginalność niszczy ją

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mnie się, że jeżeli jesteśmy sobą to jesteśmy oryginalni. Przecież nie ma 2 takich samych osób na świecie, ale rozumiem, że nie o to ci chodziło tylko o oryginalność, którą widać. Osobiście nie staram się wyróżniać. Może to jest oryginalne?
    thekisho.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oryginalność wsród ciemnej masy - zawsze ta ciemna masa bedzie odrzucać indywidualność, albo bedzie ja kopiować. Wtedy oryginalność i indywidualizm upadną i nie bedą juz niosły takiej wartości jak przedtem. Tak jest wlasnie w dobie internetu. Każdy sie pokazuje - wszyscy zgapiaja, chyba ze zostało cos powielone w sposób nieumyslny.
    Każdemu kto zachowa swoją oryginalność - gratuluje.

    www.paniyoanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy chce być inny.. Zapraszam do siebie może i tam znajdziecie oryginalność http://czarymery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)