2015/07/08

Lemoniada


Witam wszystkich
Jak wiecie, MOTYWEM na miesiąc lipiec jest LEMONIADA. Sam blog zmienił wygląd w "cytryny". Ale nie tylko blog zmienił wygląd...  Ja, przefarbowałam włosy, ale na ... czerwono. Wiem wyglądam troszkę dziwnie, ale w wakacje można zaszaleć (zdjęcie obok).  Teraz trochę o tym chłodnym napoju.


 LEMONIADA
Według Wikipedii - Lemoniada – napój chłodzący o kwaskowatym smaku składający się z wody, cukru i soku cytrynowego, niekiedy gazowany.

Czytając to miałam wrażenie, że ludzie zaczęli porównywać lemoniadę do butelkowanej wody cytrynowej. Ale to przecież nie to samo!!!

Woda cytrynowa (butelkowana, sklepowa) - jest to tzw. "oranżada 21 wieku". Woda ta ma niewiele wspólnego z wodą mineralną.  Zawiera ona chemiczne konserwanty, sztuczne barwniki oraz cukier.

Poprawiając definicje PRAWDZIWEJ LEMONIADY, (zrobionej samemu) brzmi tak - napój chłodzący o lekkim, kwaśnym smaku składającej się z wody i soku cytrynowego (oraz cukrem lub bez).

Prawdziwa lemoniada nie może być gazowana! Bo nie da się zagazować napoju w warunkach domowych.

Co jest dla nas zdrowsze i mniej kaloryczne? Lemoniada czy woda cytrynowa?

Spójrzmy na etykiety wody cytrynowej. Na poniższym zdjęciu przedstawiony jest skład pewnego, takiego napoju:
















Cóż, skład jej zależy również od firmy. Nie wszystkie te napoje są zrobione z tych samych składników. Wiem natomiast, że w każdej "cytrynowej chemii" jest cukier.

Lemoniada natomiast :

Zatem podsumowując:
Tak naprawdę mniej kaloryczna jest, w tym przypadku, woda cytrynowa, za to lemoniada zawiera witaminy, które są dla nas niezbędne. Oprócz tego woda cytrynowa zawiera wiele chemicznych składników (patrząc na jej skład), a lemoniada o wiele mniej, ponieważ my sami ją przyrządzamy i wiemy z czego ją robimy.

PYTANIE DLA WAS. ODPOWIEDZI PISZCIE W KOMENTARZACH.

Znając skład obu napoi, który byś wybrał/ wybrała?


To tyle na  dzisiejszy temat lemoniady.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, piszcie śmiało, zapraszam do dyskusji na ten temat w komentarzach.

JUTRO - WPIS NA TEMAT WYPADKÓW + RECENZJA NIESPODZIANKA :)

Milaa


5 komentarzy:

  1. Lemoniadę uwielbiam od małego i rzadko kiedy piłam wodę cytrynową. Ta woda, w ogóle nie ma posmaku! Jest to dobry wpis, aby wiedzieć co jest dobre. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie upalne dni jak teraz, lemoniada jest chyba najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem :) Ja natomiast wolę napoje, które sama sobie przygotuję. Przynajmniej wiem, co piję :) Masz bardzo fajne tło bloga, pozdrawiam :-)
    http://bialenabialym.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Za dużo informacji z neta/etykiet. Wydaję się to sklejanką wszystkiego, a osobiście wolałabym czytać czyjeś "wypociny". Nie mój gust wpisów.

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż sama wszystko pisałam oprócz informacji, którą wzięłam z Wikipedii - Lemoniady, tak jak pisze powyżej

      Usuń
  4. Ja nie przepadam za lemoniadą, wolę sobie zrobić smoothie z lodem :)

    http://follow-y0ur-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)