2020/07/23

UŚMIECH ponad wszystko - nawet w złych chwilach


"Fortuna kołem się toczy". 
Nasz los w każdej chwili może ulec zmianie.
Czasem jest się na samym szczycie szczęścia, a czasem można nagle je stracić i spaść w dół. Nieoczekiwanie.
Czy w złych chwilach jest miejsce na szczyptę uśmiechu? Czy może lepiej zachować powagę? 
Co z wiarą w lepsze jutro? Co zrobić by jej nie stracić?

Moje życie od paru miesięcy jest wywrócone do góry nogami. Nie jest to spowodowane wcześniejszą, ciężką nauką do matury, pracą ani tym, że mogę spędzać moje najdłuższe wakacje tak jak sobie zamarzyłam. To wszystko jest wręcz odwrotnie. Los wyciągnął mi spod moich nóg dywan i się przewróciłam. Bolało i boli, i to mocno. 


Powoli moja wiara w lepsze jutro gasła. Uśmiech czasem zastępował płacz. Czasem tak trzeba, ale... Czy nie lepiej uśmiechnąć się w twarz fortuny i powiedzieć: dość? To od nas zależy jakie emocje wpuścimy do serca i umysłu. 

Złych sytuacji, które nas spotkają, nie odwrócimy. Trzeba iść z nimi dalej, a może z czasem pokonamy trudności lub się z nimi pogodzimy. W tym pomaga nam wiara w lepsze jutro. Ja o niej przez chwilę zapomniałam. Ty nie zapomnij. 


Wszystko, co dzieje się w naszym życiu ma sens i gdzieś chce nas poprowadzić dalej. Sprawdza podejście do danej sytuacji. Uczy. Zmienia nas lub nasze plany, które mogą przełożyć się na przyszłość. 

Czy wypada więc się uśmiechać mimo przeciwności losu? 
Myślę, że tak. Szczęście i wiara - to doprowadzi nas do punktu wyjścia z ciężkiej chwili. Mimo dołku, w który wpadliśmy, zaraz może okazać się, że będziemy na wyżynach nieba. To zło co nas spotyka, może tak naprawdę przeistoczyć się w dobro. 


Jak nie stracić wiary w lepsze jutro?
Trzeba pamiętać, że codziennie budząc się jest nowy dzień. Jest on po to by móc coś zmienić. Jeśli o tym zapomnisz, to będziesz żyć w nieszczęśliwym jutrze, jeśli pamiętać - zawalczysz by osiągnąć szczyt fortuny.




Bluzka - Cropp
Spodnie - Stradivarius
Torebka - O bag
Buty - Deichmann

Wpis dedykuję ś.p. mojej babci - Helenie, dzięki której pokochałam pisanie

5 komentarzy:

  1. Jestem zdania, że każdy nowy dzień to kolejna, czysta karta, która tylko czeka aż ją wypełnimy.
    Najważniejsze, to nie tracić wiary w swoje możliwości.
    Pozdrawia serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uśmiech to najlepsze lekarstwo na wszystko. Szczególnie w pamięć zapadło mi słowa napisane przez jednego samobójca, "gdy choć jeden człowiek uśmiechnie się po drodze, nie skaczę", smutne jest to, że uśmiech wiele razy jest odbierany jako przykrość i fałszywość. Pozdrawiam serdecznie <3

    https://julialukasikblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto uśmiechać się nawet jak los kopie nas po tyłku i przeczekać w ten sposób najgorsze i mieć nadzieję oraz siłę na kolejny dzień. :)

    Pozdrawiam
    Piotrek
    www.muzykanakolkach.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie! To może pomóc nam też szybciej wrócić do szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)