2017/10/01

Jaka jest jesień ?


Witajcie po tej bardzo długiej, aż prawie rocznej przerwie. Miło mi znów tutaj być i pisać. Bardzo mi
tego brakowało. Brak motywacji, chęci i czasu zmusiły mnie do tych "cichych dni", lecz wracam pełna energii i pomysłów. 

Czasami taka przerwa dobrze robi człowiekowi. Myślę, że rozumiecie, o co mi chodzi. Przez ten rok trochę się zmieniłam. Jednak moje podejście do życia nadal jest "lekkie". Jak to powiedział bohater w spektaklu "Stopklatka" na którym ostatnio byłam w teatrze "idę przez miasto ze słuchawkami udając, że życie jest filmem". Niby mało rozsądne podejście, a jednak lepsze takie niż wieczne zamartwianie się problemami w moim wieku. Czasem lepiej od wszystkiego uciec i żyć tak jak się chce próbując to spełnić siłą marzeń i zamienić w rzeczywistość. Koniec jednak tych moich rozważań życiowych, na dziś przygotowałam co innego. 
Cieszę się, że tu jesteście i ja jestem.

JAKA JEST JESIEŃ?
22 września rozpoczęła się kalendarzowa jesień. Spadające liście zaczęły zasypywać ulice, zimny wiatr chłodzić nasze policzki. Słońce jest zdradliwe, kusi do zdjęcia ciepłej kurtki. W pochmurne dni może przydać się nam porządna parasolka. Pogoda, więc niczym zmienna kobieta.
Wiele ludzi narzeka na przeziębienia, lecz przecież ona niczemu nie jest winna. To temperatura lubi pożartować.
Takie już po prostu są jej uroki. Czasem ponura, czasem wesoła, raz szara lub kolorowa.

JESIENNY HUMOR

Mówi się czasem, że człowiek jesienią przeżywa "jesienną depresje". Dni coraz krótsze, noce chłodne i długie. Dopada nas senność, brakuje energii. Czas ciągnie się nieubłaganie. Życie płynie, a my z niego nie umiemy korzystać w pełni. Jesień nie trwa parę dni tylko aż 3 kalendarzowe miesiące, po których przychodzi nieobliczalna zima. Trzeba więc walczyć z jesienną chandrą. Nie zatrzymywać się i działać. Nie zwalniać biegu, lecz przyśpieszać. Życie jest za krótkie, żeby robić co chwile przystanki ze względu na porę roku i nasze lenistwo. MOBILIZACJA, MOTYWACJA te hasła powinny być naszym priorytetem, szczególnie teraz. Powinny przypominać nam, co jest ważne. Wyznacz sobie cel, który chcesz zrealizować, i trzymaj się go aby nie wypaść z obiegu. Walcz ze swoim "snem zimowym". Nie marnuj dni. UŚMIECHNIJ SIĘ! Nie pozwól odebrać sobie szczęścia. 
CIEPŁY KOC WSPOMNIEŃ

Jesienne wieczory to dobry czas na wspominki. Usiądź więc wygodnie w fotelu pod kocem, zrób dobrą, gorącą herbatę lub czekoladę i chwyć swój album pełen pięknych zdjęć. Masz pamiętnik? Wróć do dawnych czasów z podstawówki, kiedy to byłaś z klasą na wycieczcie. Stare filmy na płytach, a może jeszcze kasetach? Odpal telewizor/stary sprzęt i przypomnij sobie te czasy, gdy byłaś mała i tańczyłaś do ulubionej piosenki. Chwilowy powrót do przeszłości umili nam koniec dnia i sprawi, że na pewno na naszej twarzy pojawi się uśmiech.  

Jeśli nie masz swojej "kapsuły czasu" to też dobry czas na stworzenie jej lub uzupełnienie wspomnień (np. z wakacji). Chwyć są kartę od aparatu czy kamery i odtwórz w komputerze. Na pewno masz tam coś przy czym się zatrzymasz. Włóż trochę wysiłku w złożenie swych wspomnień w jedno miejsce, do którego będziesz mógł w każdej chwili wrócić. Daje to też dużą ulgę w życiu, bo wiesz że twoje wspomnienia nie pójdą w niepamięć i masz je na wyciągnięcie ręki.
MIMO ZŁEJ POGODY WYCZARUJ KOLOR


Kolorowe liście spadają mi na głowę. Żółte, czerwone, brązowe. Chce wczuć się w ten klimat. 
Ubierzmy się więc w kolory jesieni. To druga najbarwniejsza pora roku zaraz po wiośnie. Wyjmij z szafy swoją żółtą bluzę, bordowe spodnie i brązowe buty. Nie pozwól, aby była szara i ciemna mimo braku pogody. Wyróżniaj się wśród tłumu. Ubrania ubarwią twoje życie oraz poprawią samopoczucie. Podarujesz światu trochę koloru od siebie.
NIE ZAPOMNIJ O MNIE

Prawda jest taka, że to jesienią i zimą, kiedy to dni są bardzo krótkie i cierpimy na brak czasu, znajomi i przyjaciele są odsuwani przez niektórych na bok. 

Kiedy i gdzie się spotkać? Co robić, gdy na dworze pada? Kończę pracę, szkołę i jest ciemno. Jestem zmęczona nic mi się już dziś nie chce. Jestem (Próbuje to zmienić) tym typem.

NIE POZWÓL BY TAK SIĘ STAŁO!

Wieczorny wypad na kręgle, basen, a może tak spotkanie w kawiarni. Jest tyle różnych miejsc, w których można się umówić, gdy na dworze zimno. Trzeba tylko chcieć. Jesień to nie wymówka do wspólnych wyjść, jeśli jesteśmy typem zabieganych ludzi. By mieć przyjaciół trzeba utrzymywać z nimi kontakt niezależnie od pory dnia, miesiąca czy roku.

I mimo iż zawsze jesienią stawałam w miejscu tym razem postanowiłam walczyć z  jesienną chandrą. Postawiłam na kolor, próbuje nie zaniedbywać przyjaciół, wieczory poświęcam na tworzenie świata wspomnień. Wyznaczyłam sobie cele, które jak na razie udaje mi się realizować. Jak będzie dalej? Mam nadzieje, że zwyciężę i jesień minie przyjemnie... A Wy ? Podejmiecie się wyzwania? 
Bluza - Bershka - 39,99zł
Buty - Sinsay - 99,99zł
Spodnie - New Yorker - 79.99zł
Kurtka - Sinsay

20 komentarzy:

  1. Ja od początku jestem pozytywnie nastawiona co do jesieni ;) Nie ma opcji, żeby było źle ;) Poza tym życzę powodzenia w pisaniu i żeby już nie było długiej przerwy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety jesień nie należy do moich ulubionych, już wolę stanowczo zimę 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Barzd lubię jesień, wieczory nie za długie nie za krótkie UWIELBIAM!

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie jesień tradycyjnie przywitana przeziębieniem :( nie lubimy się :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię jesień, szczególnie kiedy nie muszę wychodzić z domu i mogę spędzić dzień w domu pod kocykiem. Lubię jesienne kolory, zapachy i wszystko związane z jesienią! Piękne zółte i czerwone liście na trawniku, kasztany - żyć nie umierać! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka jesień jest u mnie?
    Hm.... z tym bywa różnie, niekiedy bardzo się z nią lubię, innego dnia niekoniecznie :D
    Ładniutkie zdjęcia! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej zgodzę się z Tobą, że jesienią nie można ograniczać się do szarych kolorów - by dodać sobie energii trzeba koniecznie postawić na kolorowe ubrania! Działa cuda, wiem to po sobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spokojnie, u mnie też różnie bywalo z tą systematycznością w dodawaniu postów- bo wiadomo, są w życiu rzeczy ważne i ważniejsze.... ale liczy się to, że wróciłaś z nową siłą i motywacją, najważniejsze, aby pisanie postów i prowadzenie bloga sprawiało ci radośc i przyjemność, a i czytelnicy to wyczują i sami zaczną się pojawiać :)

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nei przekombinowane, jak to bywa na większości blogów, te dziewczyny powinny brać z Ciebie przykład :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Za jesienią nie przepadam, ale super fajny ten hamak ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście kocham jesień, ale tę pełną barw i ciepłego wiatru ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam jesień,więc wyjścia i spędzanie czasu poza domem nie jest dla mnie problemem, ale i tak mam lenia ostatnio :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię jesień, to właśnie podczas jej trwania wpadają mi do głowy najlepsze pomysły. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też wróciłam do blogowania po niemal rocznej przerwie :) Trzymam kciuki ! Super wpis !

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie! Jesień może mieć mnóstwo plusów - musimy tylko zaczać je dostrzegać :)
    www.odkrywajacameryke.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Najtrudniejszy w jesieni jest dla mnie gdy przechodzimy na czas zimowy i z dnia na dzień mamy o godzinę szybciej ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  16. jeden z moich ulubionych kolorów! chodzi o ten żółty *.* mega!

    http://start-afire.blogspot.com/2017/10/perfekcjonisci-maja-trudniej.html

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)