2016/05/04

PODKŁAD VS KOREKTOR

Dwa odmienne produkty do naszej skóry jednak pełniące podobną czynność - maskują nasze niedoskonałości. Co lepsze - podkład czy korektor? A może da się je zastąpić tylko jednym z nich? Jak dobrać odpowiedni odcień? Dziś postaram się tutaj odpowiedzieć dla was na te wszystkie pytania.
Podkład matujący - SoMatte, miss sporty
To mój pierwszy w życiu podkład, jaki kiedykolwiek posiadałam. Kupiłam go z myślą, że zastąpi używany przeze mnie do tej pory korektor. Jak się sprawdza? Muszę przyznać, że podkład ma więcej zastosowań (kryje niedoskonałości - wszystkie, minimalizuje zmarszczki, kontroluje błyszczące strefy twarzy) oraz spokojnie może zastąpić resztę innych kosmetyków matujących do twarzy, o ile dobrze dobierzemy odcień. 
Korektory - LIQUID CONCEALER i Perfect Stay, miss sporty
Są to korektory tej samej firmy co podkład, mają ten sam skład, lecz są w dwóch różnych odcieniach. W między czasie zmieniło się ich opakowanie i nazwa.
Według opisu, po zaaplikowaniu go, powinien utrzymywać się do 10 godzin. Między innymi, posiada witaminę E i C.

001 LIGHT
Ten kolor idealnie pasuje do mojego odcienia skóry. Jest wygodny w użyciu i nadaje się u mnie jedynie do maskowania cieni pod oczami. Tak myślałam na samym początku : JEST IDEALNY! Jednak po dłuższym czasie moja opina zmieniła się. Korektory powinny całkowicie zakryć niedoskonałości, ten natomiast nie do końca spełnił moje oczekiwania. Myślałam też, że to nie odpowiedni kolor dla mnie, dlatego postanowiłam sięgnąć po...
002 MEDIUM
...ciemniejszy odcień. Weszłam do sklepu, chwyciłam go i zapłaciłam. Gdzie błąd popełniłam? Nie sprawdziłam czy odcień będzie pasował do mojej cery. Potem już tylko mogłam rozpaczać nad pomarańczowymi plamami pod moimi oczami. 

Najważniejszą zasadą w doborze odpowiedniego odcienia korektora czy też podkładu, zanim go kupimy, jest sprawdzenie w drogerii przy pomocy testera, jak będzie prezentować się na naszej skórze dany kolor (najlepiej sprawdzić to na policzku). Musi być on jak najbardziej podobny do naszego odcienia. Wtedy mamy pewność, że będzie on odpowiedni dla naszej cery. 

Moja opinia
Aby nie przepłacać na zbędnych kosmetykach, polecam zaopatrzyć się w naprawdę dobry podkład. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie. Również gdybym miała wybrać jeden z tych kosmetyków byłby to właśnie on.


Co wy sądzicie o tych kosmetykach? 

8 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką tego podkładu bo strasznie wysuszał moją skórę. Ale innych kosmetyków nie testowałam

    Obserwuję!
    Zapraszam do mnie MÓJ BLOG [KLIK]
    Snapchat - MEOWTIX

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze koloru podkładu nie należy sprawdzać na dłoni,bo odbiega ona kolorem od twarzy.Najlepiej jest zrobić to na szyi.Po drugie nie każdy cień pokryje cienie pod oczami bez "wspomagania",czyli bazy pod makijaż.Służy do tego tzw.paletka korektorów.Fioletowy koryguje szare i żółte przebarwienia,zielony popękane naczynka,dodatkowo dodawane są dwa cieliste korektory maskujące.Osobiście polecam te z Lovely,w przystępnek cenie,wydajne i spełniające swoje zadanie.Chciałam wyprostować to co napisałaś,bo makijaż to nie twoja mocna strona,ale może po prostu poczytaj o tym,może testuj,zapytaj kobiety,która się maluje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za rady. A co do sprawdzania, to zawsze sprawdzam na ręce, bo jednak w sklepie trudno zobaczyć na szyi czy kolor pasuje, czy nie.

      Usuń
  3. Myślę że osoby w młodym wieku bez poważnych problemów ze skórą nie powinny niszczyć sobie jej podkładem , a niezastąpionym korektorem jest Camouflage z Catrice, który polecam do takiego zastosowania jakie proponujesz- sprawdzi się doskonale. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli używa się go w naprawdę małych ilościach to nie powinien zaszkodzić.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Myślę że osoby w młodym wieku bez poważnych problemów ze skórą nie powinny niszczyć sobie jej podkładem , a niezastąpionym korektorem jest Camouflage z Catrice, który polecam do takiego zastosowania jakie proponujesz- sprawdzi się doskonale. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Korektor raz w życiu użyłam, raczej nie jestem ich fanką :) Zdecydowanie wolę podkład :)

    http://mlodamamakacpra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega przydatny post!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)