2016/05/12

Hello May

Miesiąc maj przyniósł, jak na razie, dla mnie wiele problemów, rozpaczy, ale zarazem szczęścia i sukcesów. Szkoła - czas na proponowane ocen na koniec drugiego semestru. Poprawki, rozmowy z nauczycielami, aby tylko moje świadectwo wyglądało przyzwoicie. Również muszę dodatkowo walczyć o punkty do szkoły ponadgimnazjalnej, w moim przypadku, moim pierwszym wyborem jest liceum. Oprócz tego zamieszania, spotkało mnie też trochę szczęścia i sukcesów, miłych chwili, które spędziłam na dwudniowym wyjeździe do Świętna na Konkurs Piosenki Religijnej, ale nie trwało ono długo, ponieważ od razu po powrocie dowiedziałam się, że mój kochany chomik (Frusia) odszedł. Już przed wyjazdem wiedziałam, że jest z nią bardzo źle, chciałam nawet w poniedziałek iść z nią do weterynarza, jednak... Po prostu starość, a jeszcze tydzień temu była w tak doskonałej formie. Bardzo za nią tęsknię...  


KALENDARZ ŚWIĄT


JAK TO BĘDZIE PO ANGIELSKU ?

W maju obchodzimy wiele świąt narodowych. Jednym z nich jest Boże Ciało, którego pełna nazwa brzmi - Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej. Obchodzone jest 60 dni po Wielkanocy (jest to ruchome święto). Dotyczy ono radosnego wspominania przez wiernych Ostatniej Wieczerzy i Przeistoczenia chleba i wina w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa. W Polsce po raz pierwszy wprowadził tę uroczystość biskup Nankier w 1320 roku w diecezji krakowskiej, a w 1420 roku ustanowiono ją we wszystkich kościołach w państwie.
Święto wiąże się z procesją z Najświętszym Sakramentem po ulicach parafii, która zatrzymuje się kolejno przy czterech ołtarzach, przy których czyta się cztery fragmenty Ewangelii nawiązujące do uroczystości.
Słowa nawiązujące do świąt w tym miesiącu (polski - angielski) :
ŚWIĘTO BOŻEGO CIAŁA - CORPUS CHRISTI
PROCESJA - PROCESSION
KOŚCIÓŁ - CHURCH
BISKUP - BISHOP
DZIEŃ FLAGI - FLAG DAY
DOBRY UCZYNEK - GOOD DEED


KRAJOBRAZ MIESIĄCA
Piękna słoneczna pogoda, ale i deszczowe dni. Za oknami zielono. W maju jak w gaju.

Jak wam mija ten miesiąc?
Motywem na miesiąc MAJ jest DZIEŃ.

4 komentarze:

  1. Miesiąc jak miesiąc. Ale minus w tym że oceny trzeba poprawiać. Musze napisać kartkówke z matmy na której mnie nie było, poprawić Polski żeby ogólnie z niego zdać. A nauczyciele jeszcze dodają więcej nauki

    OdpowiedzUsuń
  2. Maj to dla mnie pracowity miesiąc - zawsze. Kiedyś szkoła, teraz praca i uczelnia - jak żyć? :D haha

    OdpowiedzUsuń
  3. maj to chyba najcięższy miesiąc szkolny , plus jeszcze niektóry zdają matury ale ja mimo wszystko bardzo go lubię ;) fajna pogoda i już coraz bliżej wakacji ;)
    << Pozdrawiam 21-letnia mama z bloga http://creamshine.blogspot.com >>

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham maj, nawet jeśli wymaga ode mnie większego nakładu pracy. W końcu 7-go maja obchodziłam swoje urodziny! ^^

    Pozdrawiam ♥
    https://oliiblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)