2016/01/20

Hello January


I choć znów pół miesiąca minęło, to przedstawiam wam wpis Hello Januar. Motywem na miesiąc styczeń jest ŚNIEG. Patrz! Już jest nowa ankieta "Jaki motyw na luty?" Zagłosuj :)

FERIE

Akurat moje województwo zaczyna ferie jako jedno z pierwszych. Mam masę wolnego czasu, jednak.. zamiast pisać wpisy wole spać do 11:30! Sama nie mogę w to uwierzyć, że dopiero budzę się o tej godzinie. Potem mam wrażenie, że dzień za szybko zleciał i znów nic nie zrobiłam.

Zawsze też cieszę się kiedy mam wolne i wiem, że mogę zająć się swoimi sprawami, którymi nie mam czasu w tygodniu się zająć, a potem przypomina mi się, że będę zawalona obowiązkami domowymi, które dostaje : "Zrób obiad, posprzątaj pokój, poodkurzaj...itd. W takich chwilach uświadamiam sobie, że wolałabym pójść do szkoły. Dziś 3 GODZINY zajęło mi porządkowanie SWOICH 2 SZAFEK z ubraniami. Zawsze narzekam, że za mało mam ubrań, a okazuje się, że mam ich aż za dużo.
Oprócz tego również spędziłam już trochę czasu z koleżanką, również poznałam parę fajnych osób.
W sobotę szykuję się także na 4-dniowy wyjazd w góry z rodzinką (na pewno na blogu pojawią się relacje z wycieczki). 
A wy kiedy macie ferie? Jak je spędzacie/spędzicie?


KALENDARZ ŚWIĄT


JAK TO BĘDZIE PO ANGIELSKU?

Z racji, że już jutro obchodzić będziemy Dzień Babci, a w piątek Dzień Dziadka, postanowiłam trochę opowiedzieć wam o tych świętach.
Dzień Babci w Polsce obchodzimy 21 stycznia, natomiast kolejnego dnia (22 stycznia) obchodzimy Dzień Dziadka.W te dni wnuczęta składają życzenia, obdarowują prezentami oraz pokazują swoim babciom oraz dziadkom, że są dla nich ważni. Nie jest to święto narodowe.

Jak powstało święto Dnia Babci i Dziadka?

"Pomysł powstania święta w Polsce pojawił się w tygodniku „Kobieta i Życie” w 1964 roku. Już rok później święto to zaczął popularyzować „Express Poznański”. W roku 1966 również „Express Wieczorny” ogłosił dzień 21 stycznia "dniem babci"", natomiast Dzień Dziadka prawdopodobnie zostało przyniesione do Polski z Ameryki w latach 80-tych XX wieku.

Symbole Dnia Babci i Dziadka: (polski - angielski) 
- MIŁOŚĆ - LOVE
- SZACUNEK - RESPECTABLE
- PODARUNEK - GIFT
- ŻYCZLIWOŚĆ - KINDNESS
- NIEZAPOMINAJKA - FORGET-ME-NOT
- KARTKA Z ŻYCZENIAMI - GREETING CARD

KRAJOBRAZ MIESIĄCA

Wreszcie doczekaliśmy się za naszymi oknami śniegu, a z nim przyszły do nas minusowe temperatury. Większość tych co narzekała na brak zimy zapewne ma już jej dosyć.


A co wy sądzicie o pogodzie? 
Wiecie już co podarować babci/ dziadkowi?

Tak podsumowując dzisiejszy wpis, to trochę pogadałam (trochę moich przemyśleń), trochę ciekawostek, dużo pytań do was. A jutro kolejny wpis :) 

1 komentarz:

  1. Ferie mam dopiero od 1 do 14 lutego xd Nie lubię takiej pogody. I wiem co dam już dziadką ;p

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)