2016/12/23

Magia współczesnych świąt


Do zabłyśnięcia pierwszej gwiazdki zostało zaledwie parę chwil. W domu panuje harmider, mama przy garach, ciasto się piecze, a jego zapach rozniósł się już po całym domu. Wielkie, zapakowane w kolorowy papier prezenty, niedługo przyniesie Święty Mikołaj/ pojawią się pod moją choinką, pięknie przystrojoną. Za oknem prószy puszysty, biały śnieg. Dom przyozdobiony świątecznymi dekoracjami, a na oknie mróz maluje wzroki. Za chwilę zaczną się zjeżdżać goście, będziemy sobie składać cudowne życzenia łamiąc się opłatkiem...



Tak było kiedyś...
Dzisiejsze, współczesne święta wcale tak nie wyglądają jak wtedy, gdy byłam mała.


Pierwsza gwiazdka? Chmury przysłoniły niebo. W kuchni piecze się to samo ciasto, jak co roku, nic nadzwyczajnego. Jakieś małe prezenty stoją pod tą małą, marną choineczką, na której wisi parę bombek. Za oknem brak śniegu, aniołki stoją wśród trawy. Mróz na plusie nie umaluje okien. Cały dom przyozdobiony tymi nieszczęsnymi, kolorowymi lampkami. Goście? Pięć osób starczy po co robić tłum. Czas na życzenia, których składanie sprawia mi trudność. Na stole te same potrawy, których nie lubię, a odpakowywanie prezentów to punkt kulminacyjny. Po nich dla mnie to w sumie koniec Wigilii.


Duch świąt kompletnie chyba mnie opuścił. Wydaje mi się, że tradycje w tym współczesnym świecie zaczynają znikać. Im jestem starsza tym bardziej ta magia i atmosfera ginie. Też tak macie? 



W tych czasach słowa ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA zaczynają nam się kojarzyć z prezentami, przygotowaniem potraw, dekoracjami niż z faktem spędzenia czasu z najbliższymi, dlatego chociaż my postarajmy się odnaleźć zagubione obyczaje w tegoroczne święta i sprawmy je lepszymi.




Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku życzę Wam uśmiechu na co dzień, radosnych dni, wspaniale spędzonych świąt w rodzinnym gronie, kolorowej choinki, a pod nią wymarzonych prezentów. 

2 komentarze:

  1. Mam praktycznie takie same zdanie jak ty ;) I wzajemnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne zdjęcia , jeszcze te pierniczki takie ładne :D aż by się zjadło :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)