2016/07/26

Wakacje w Polanicy - Zdrój

Ostatnio spędziłam wraz z rodzinką parę dni w górach, a dokładniej w Polanicy - Zdrój (od 15 lipca do 19 lipca). Jak wyglądała cała wycieczka z mojej perspektywy ? Byłoby cudownie, gdyby...

Byłoby cudownie, gdyby nie to iż zachorowałam na sam wyjazd. Trochę smutno było mi spędzać samej aż dwa dni w hotelowym pokoju. Ominęła mnie tylko na szczęście, a może i nie, wycieczka do Czech, do Skalnego Miasta. Za wiele jednak nie straciłam, bo odwiedziłam to miejsce 3 lata temu na wycieczce klasowej.

Trzeciego dnia "wyszłam do ludzi" i zwiedzaliśmy Kopalnię Złota oraz Park Techniki w Złotym Stoku.
W parku

W kopalni

Wjechaliśmy również wyciągiem na  Czarną Górę. Pogoda niestety zrobiła się taka, że mało co mogliśmy zobaczyć z góry.

Wieczorem po raz pierwszy zobaczyłam serce całej miejscowości. Jest tam piękniej niż w Karpaczu i każdym innym miejscu w górach. Malownicza rzeczka przepływa przez sam środek centrum, a kościół położony na górce, ponad domami, wygląda jakby był tam najważniejszy.  Cudowny ogród róż oraz scena na której prawie ciągle się coś odbywa.

Również w Polanicy mieści się jedna z pijalni wody leczniczej.

Krótko mówiąc jest pięknie i zadbanie. O 22:00 w każdy weekend odbywa się tam pokaz kolorowych, tańczących fontann i tak się składa, że miałam okazje zobaczyć jeden z nich.

Czwarty dzień nie był dla mnie najlepszym. Pojechaliśmy do Kłodzka zobaczyć położoną tam twierdzę. Nie miałam już jednak siły, aby wejść do labiryntu i godzinę spędziłam "marznąć na dziedzińcu" gdzie zbierały się grupy do zwiedzania, choć na dworze było ponad 20ºC, a ja byłam ubrana w szalik i kurtkę. Natomiast widok ze szczytu obiektu jest przepiękny.

Ostatniego dnia oczywiście pakowanie. Jeszcze przeszliśmy się godzinę po wiosce i wracaliśmy.
W domu nie pozostało mi natomiast nic innego jak przez te parę słonecznych dni leżeć w łóżku i się kurować. Na szczęście już jest lepiej, tylko szkoda, że wycieczka nie była dla mnie na tyle udana.