2015/12/24

Hello December + życzenia świąteczne


Myślę, że zauważyliście moją nieobecność na początku grudnia, która trwała 3 tygodnie. Tłumaczenie się "nie miałam czasu" jest zbyt oklepane, ale prawda jest taka, że to był dla mnie troszkę trudny miesiąc. Wiele przemyśleń, szczęścia i rozczarowań. Jednak wracam pełna siły i mam nadzieje, że będę miała jej jeszcze więcej dzięki wam, moim czytelnikom. Z racji też, że zaniedbałam serie "Hello ..." postanowiłam dziś w ten wyjątkowy dzień, Wigilię, nadrobić zaległości i myślę, że jest to przyjemny temat na dziś. Choć wiem, że większość z was jest teraz strasznie zbiegana i brakuje wam czasu, to chwila odpoczynku i oderwania się od rzeczywistości dobrze wam zrobi, aby przeczytać to co dla was przygotowałam.


KALENDARZ ŚWIĄT


JAK TO BĘDZIE PO ANGIELSKU ? 


Na samym początku trochę o święcie obchodzonym właśnie dzisiaj, Wigilii Bożego Narodzenia. 

Boże Narodzenie - tradycyjne święto chrześcijańskie upamiętniające narodziny Jezusa Chrystusa. Jest to stała uroczystość liturgiczna przypadająca na 25 grudnia. Święto jest poprzedzone trzytygodniowym okresem oczekiwania na nie (czterech niedzieli), zwanym adwentem
Z przekazów Klemensa Aleksandryjskiego wiadomo, że rożne daty były podawane za dzień narodzin Chrystusa, jednak po wielu sporach i wielu wymienianych datach, data została ustalona przez Kościół w 353 roku na dzień 25 grudnia. 
W ciągu kolejnych wieków tradycje narodowe ubogacały Uroczystość Bożego Narodzenia w wiele wspaniałych obrzędów i zwyczajów. W swojej istocie pozostały one jednak, podobnie jak wiele innych uroczystości, takimi jakimi stworzył je starożytny Kościół, niosąc światu przesłanie wyrażone przez św. Hieronima: "Bóg stał się człowiekiem... Mieszkaniec i Stwórca niebios zamieszkał na ziemi, aby człowiek, mieszkaniec ziemi, mógł przenieść się do nieba".
W niektórych Kościołach chrześcijańskich święta Bożego Narodzenia zaczynają się od dnia poprzedzającego rocznicę narodzin Jezusa – Wigilii (wieczór 24 grudnia), zwanej w Polsce Gwiazdką. W dniu tym tradycją w Polsce jest post jakościowy (bezmięsny). Punktem kulminacyjnym dnia jest uroczysta kolacja, do której tradycja nakazywała zasiadać po pojawieniu się na niebie pierwszej gwiazdki, na pamiątkę gwiazdy prowadzącej Trzech Króli do stajenki.

Symbolami tego święta są : (polski-angielski)
- OPŁATEK - WAFER
- KOLĘDY - CAROLS
- CHOINKA - CHRISTMAS TREE
- PREZENTY - PRESENTS
- ŚWIĘTY MIKOŁAJ - SANTA CLAUS
- GWIAZDKA -  STARLET
- SZOPKA - LARK/CRIB
- JEMIOŁA - MISTLETOE
- PASTERKA - SHEPHERDESS/MIDNIGHT MASS

KRAJOBRAZ MIESIĄCA

Bo zima i święta bez śniegu to nie to samo. Najpierw mgła, potem słońce...





UWAGA! MOTYWEM MIESIĄCA GRUDZIEŃ JEST CHOINKA.
Już jest nowa ankieta "Jaki motyw na styczeń?" Zachęcam do głosowania.

Na sam koniec chciałabym złożyć wam życzenia na święta Bożego Narodzenia.




1 komentarz:

  1. Mnie też na początku grudnia nie było, bo miałam ciężkie chwile :/

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Zanim skomentujesz przeczytaj wpis !
♥ Bardzo dziękuje za każdy komentarz.
♥ To dla mnie duża motywacja do dalszej pracy.
♥ Przyjmuje uzasadnioną krytykę, komentarze z hejtami są usuwane.
♥ Spodobał ci się wpis? Zostań ze mną na dłużej! Każdy nowy czytelnik wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)